Pet saveta za trčanje u jesen

 

Jesen je i zvanično stigla! Ovo je obično period u kom se pred zimsko održavanje forme učetvuje na nekoliko trka, jer ih je u septembru i oktobru najviše. Verujemo da se pripremate za neku od njih ovih dana, pa smo spremili nekoliko korisnih saveta za Vas.

Iskoristite dobre strane hladnog vremena

Sa snižavanjem temperature velike su šanse da spustite i svoj pace. Duge distance u jesenjim danima su odlična prilika da vežbate promene tempa, jer Vam neće smetati vrućina. Krenite sporo i lagano, zatim ubrzajte do svog željenog tempa, a onda do kraja ubrzajte još malo. Ovo će Vam pomoći da trčite brže i snažnije.

Nosite fluorescentnu odeću

U jesen dani nisu samo hladniji, već i kraći. Ako su vaše rute pored saobraćajnica, obavezno nosite odeću koja je lako uočljiva u mraku zarad svoje bezbednosti.

Uživajte u raznovrsnoj hrani

Jesen je asocijacija na mnoge zdrave plodove koje možete koristiti u svojoj ishrani, pa je i idealno vreme da pojačate unos vitamina, ojačate imunitet i smanjite mogućnost prehlada, koje će omesti Vaš trening. Ako pri ruci nemate neko voće i orašaste plodove, obavezno posle trčanja pojdite zdravu energetsku užinu poput Frutabele za trkače sa dodatkom magnezijuma.

Pazite se mokrog lišća  

Trčanje po vlažnoj i klizavoj podlozi može da bude veoma opasno. Ne samo da lišće može da bude klizavo,  već ispod njega može da bude kamen ili grančica zbog kog možete lako izvrnuti članak i povrediti se.

Obucite se slojevito

Uz slojevito oblačenje biće Vam manje hladno, a takođe ćete ostati suvi i izbeći prehladu. Kako se budete zagrevali, možete da skinete sloj odeće. Zapamtite da kada trčite uvek treba da se obučete kao da je bar 10 stepeni više nego što zaista jeste.