Trčanje zimi

Da li ste ikad osetili kako je trčati po oštrom, zimskom jutru i ostaviti prve tragove u snegu?

Ako ste se do sada dvoumili da li da trčite zimi, što Vam mi toplo preporučujemo, evo nekoliko saveta da zavolite trčanje po hladnoći I da uživate u istom.

  1. Obucite se slojevito

Kao i inače obucite se kao da je napolju 10 ili 15 stepeni toplije nego što jeste. Posebno obratite pažnju na ekstremitete, dakle ponesite rukavice, kapu ili traku za glavu i maramu ako je ekstremno hladno kako biste lakše disali.

 

  1. Pazite na disanje

Zimi se trudite da kombinujete disanje na nos sa disanjem na usta ili nosite masku za trčanje. Tako će vazduh postati vlažniji pre nego što dođe do dušnika.

 

  1. Koristite kremu

Od vetra I hladnog vazduha koža se brzo suši, tako da su krema za lice I ruke, kao i labelo, neophodni na stazi.

 

  1. Krenite lagano

Izbegavajte da zimi trčite intervale po terenu koji nije očišćen od snega. Krenite lagano, jer je zimi telu potrebno više vremena da se zagreje.

Trčanjem po očišćenoj stazi smanjćete mogućnost povreda.

 

  1. Ne zadržavajte se u hladnoj i mokroj odeći

Odmah nakon trčanja se prevucite, jer ne samo da je neugodno, već se možete lako prehladiti na niskoj temperaturi.

 

  1. Nakon treninga se obavezno utoplite I okrepite

Mi Vam prepročujemo toplu supu ili čaj uz energetsku užinu, poput Frutabele za trkače, koji će vas okrepiti i  povratiti Vam energiju.