Trčanje i kofein

 

Mnogim trkačima mirisna šolja tople kafe predstavlja jutarnji ritual, energetski boost da se započne dan i svakako naviku koju teško preskaču.

Ono što je zaista dobro, a što možda niste znali jeste da Vam kafa može dati i dodatnu energiju pred trening.

Prema nekim istraživanjima, konzumiranje oko 5mg kofeina po kilogramu telesne mase pred trening može Vam pomoći  da poboljšate snagu i izdržljivost. Za nekoga ko ima 60kg, to su čak 3 šoljice kafe! Vodite računa dakle da prekomerenim konzumiranjem ne izazovete glavoblje, ubrzani rad srca ili stomačne smetnje i ne zaboravite da dnevno ne bi trebalo konzumirati više od 400 mg kofeina dnevno.

Dakle, sipajte sebi jednu šoljicu kafe I pročitajte kako kofein može da utiče na Vaše trčanje.

Bićete brži

Iako se radi o nezantnom ubrzanju, kada se uporedi brzina trkača na 5km, u danima kada su konzumirali kofein I kada nisu, prosečna razlika iznosi 12 sekundi.

Kofein pomaže oporavak mišića

Iako u vezi sa ovim postoje neslaganje, kofein posle trčanja može da pomogne oporavak mišića naročito ako se konzumira  sa ugljenim hidratima. Preporučujemo da svakako pazite koje ugljene hidrate uzimate sa kafom. Neka to na primer bude energetska čokoladica.

Kafa pomaže da se fokusirate tokom treninga

Prema studijama kofein pomaže da se bolje fokusirate tokom treninga, čak I ako niste dovoljno spavali noć pre  toga.

Poboljšava cirkulaciju

Rezultati istraživanja su pokazali da kofein pojačava protok krvi za nekih 30 procenata u roku od 75 minuta. To bi značilo da šolja kafe sat pre treninga može da pomogne boljem učinku tokom istog.

Umanjuje bol u mišićima

Konzumiranje kafe sat ili dve pre intenzivnog treninga umanjuje bol u mišićima tokom samog treninga.

Čak i ako niste ljubitelj kafe testirajte kako se osećate na treningu nakon unetog kofeina. Ako volite kafu, ovo je dovoljno razloga da nastavite da uživate u njoj, ali kao i u svemu budite umereni.